chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

29 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hier weer een update. De eerste dag in ayutthaya hebben we lekker op z'n Nederlands een fiets gehuurd. We zijn zo langs mooie tempels gekomen. (De foto's staan op fb) ayutthaya is echt een aanrader.het is er echt super mooi. Wat wel een beetje jammer was, was dat nienke ( waarmee ik oa mee reis vanaf bangkok) een lekke band kreeg. Dus toen zijn we druk opzoek gegaan naar een fietsenmaker. Dat was nog best moeilijk. Uiteindelijk wisten we waar de fietsenmaker zat, helaas lijken de afstanden op de kaart wat kleiner want het was best een eind lopen. Toen we aankwamen bij de fietsenmaker zette hij alles opzij en hielp ons meteen.echt super lief. Daarna wilden we naar de plek waar allemaal buddha s op een rijtje staan (zie fb) dit vond ik persoonlijk echt het hoogtepunt van ayutthaya. Daarna fietsten we Door naar een plek waar je Nederlandse dingen kon halen zoals bitterballen, helaas was het gesloten anders was het wel super grappig geweest. Oh ja, helemaal vergeten de reis naar die rij buddha s was erg spannend aangezien we een brug over moesten waar de auto's ongeveer 100 tot 120 reden en wij aan de overkant van de brug in het midden terecht kwamen. Erg fijn als auto's, brommers en bussen je aan beide kanten voorbij rijden.

De volgende dag besloten ik en jasper met de nachttrein naar chiang mai te gaan. Dus gingen we naar het station om een ticket te regelen. De andere twee meiden ( daphne en nienke) gingen een andere tocht doen en gingen die zelfde dag weer naar Bangkok. We hebben die dag nog wel twee dingen bezoch:, de floated market en een 15 meter hoge buddha. De floated market was super schattig allemaal kleine kraampjes omringt met water. De grote buddha was erg imponerend.
Die avond namen jasper en ik de nachttrein naar chiang mai. Het was een fijne reis van ongeveer 12 uur. Ik moet zeggen dat ik echt super lekker heb geslapen wat mij best verbaasde.

Vandaag, 29 oktober, zijn jasper en ik naar de dierentuin geweest. Echt een super mooie dierentuin waar onder andere ook panda s waren. Wat ook super gaaf was, was dat we een man tegen kwamen die een papegaai beet had en toen we vroegen of we van Dichtbij een foto mochten maken, mochten we de papegaai op onze schouder. Voor de rest hebben we vandaag nog wat tempels gezien. De mensen hier zijn super behulpzaam, als je de weg niet weet dan helpen ze ook zonder dat je het vraagt en ze willen je dan niet iets aansmeren zoals een ritje met de tuk tuk.

Morgen sta ik er weer alleen voor. Ik ga morgen een trekking van 2 dagen Door het regenwoud doen en ga dan onder andere raften en olifant rijden! Heb er echt super veel zin in.

Kus

ik heb wel doet mee, maar word nog steeds lek geprikt. Erg vervelend al die jeuk


  • 29 Oktober 2014 - 19:19

    Zwany:

    mooi verslag hoor Carlijn, we genieten van je verhalen en ik zal ze ook even aan Opa en Oma laten lezen. We horen wel dat je het erg naar je zin hebt alleen jammer van de muggen.
    Fijne reis morgen en we kijken al weer uit naar het volgende verslag,

    Dikke kus,

    Henk en Zwanny

  • 29 Oktober 2014 - 21:17

    Hilda :

    Prachtige foto s carly en ik hoor natuurlijk alle verhalen direkt van Jaimy dus ben helemaal op de hoogte. En dan morgen op een enorm dier rijden lekker schommelen en dan wil ik je nooit meer horen zeggen dat je bang bent voor Bowey tuthola. Heel veel plezier liefs hilda

  • 30 Oktober 2014 - 08:17

    Paula:

    Dag Carlijn, je hebt de vaart erin!! Straks heb je alles al gezien ; ) Leuk dat je al medereizigers hebt ... maar goed nu weer alleen... klinkt allemaal heel mooi wat je hebt gezien en ook de foto's zijn erg mooi... en wauw een trekking door het regenwoud op een olifant, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje : ) Nou heb het goed in het regenwoud!! veel liefs Paula

  • 30 Oktober 2014 - 23:16

    Nina :

    Carlijn, klinkt allemaal super ! En die levensgevaarlijke tocht over een autobrug komt me bekend voor haha :)
    En heb je deet meegenomen vanuit Nederland ? Want als dat zo is kan je misschien even kijken in de lokale apotheek, ze hebben daar namelijk veel sterker geconcentreerde deet te koop dat veel beter werkt.
    Geniet er van daar !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 9556

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: