mijn 36 uur durende reis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu mijn 36 uur durende reis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

mijn 36 uur durende reis

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

10 November 2014 | Thailand, Koh Tao

7 november was de laatste dag dat ik in chiang mai was. We (jasper, de jongen die ik in bangkok leerde kennen, en waarmee ik ook naar chiang mai mee ben gereisd) zouden de nachtbus naar Bangkok nemen. Op ons formulier stond dat we om half 8 - 8 uur werden opgehaald.  Helaas had het bedrijf niet gezegd dat die tijd veranderd was vanwege het festival.  Ik was bij het hostel gebleven dus ik wist dat ik eerder weg moest,  alleen jasper was ergens anders en ik kon hem niet bereiken om hem te vertellen dat we eerder weg moesten. De auto die ons zou ophalen was al geweest en ik moest blijven wachten op jasper want wij moesten samen in een taxi omdat we samen geboekt hadden.  Die taxi chauffeur zei dat er een nieuwe taxi kwam,  maar ik kan je wel vertellen dat ik behoorlijk gestrest was en bang was dat we niet in die nacht bus zouden komen.  Uiteindelijk werden we opgehaald en kwamen we als laatste aan. Het mooie was dat helemaal voorin nog een plekje was en ik daar languit met mijn benen kon liggen,  wel erg fijn als je zo lang bent als ik haha. Het enige kritiek puntje was dat ik geen leuning had. Nou ja daar valt mee te leven. We vertrokken iets na negen uur, wat qua thaise begrippen ruim optijd is. Na ongeveer 45 minuten stopten we alweer bij een parkeerterrein bij 7/11 ( een soort supermarkt die 24 uur open in) wat bleek we moesten wachten op 4 mensen die nog moesten komen.  Wat mij heel erg verbaasde want alle stoelen waren bezet.  En beneden was er een soort bank waar 8 personen op mochten zitten maar er zaten 11. Na ongeveer 45 minuten kwamen de mensen er aan en die mochten op de stoelen zitten van werknemers die mee waren.  Dus die werkgevers moesten blijven staan. Erg fijn voor een reis die 10 uur zou duren. Na de stop gingen we verder rijden, dus bus stopte ondertussen al paar keer onderweg maar na een uur stopte die definitief.  We wisten niet wat er aan de hand was want niemand kon engels, maar gelukkig was er een thaise jongen mee die het voor ons vertaalde.  De airco was stuk en de buschauffeur kon niets meer zien. Dat betekende dat we een uur moesten wachten op een nieuwe bus. We konden niet echt in de bus wachten aangezien het net een sauna was zo benauwd.  Dus zaten we allemaal aan de kant/ op de snelweg.  Om de tijd te doden speelden we een paar kaart spelletjes. Toen de bus er aan kwam was gelukkig mijn fijne plekje nog niet bezet.en alsof het zo moest zijn, in deze bus had ik wel een leuning.  Was het wachten zeker waard haha.  Na bijna niet tot niet geslapen te hebben in de bus kwamen we ongeveer om 12 uur aan. In plaats van 10 uur hadden we er 15 uur over gedaan,  erg fijn. Nadat we in bangkok aankwamen hebben we een busreis plus boot geregeld om naar het eiland koh tao te gaan.  In bangkok hebben we niet zoveel gedaan: gekaart, geinternet, gegeten en gewacht. De plek waar we aten was echt super leuk want er was iemand die goocheltrucs deed. Echt heel bijzonder en niet te volgen. 
Om 9 uur vertrokken we met de bus naar koh tao.  Ik heb die busreis echt heerlijk geslapen aangezien ik een pilletje had gehad die mij duf maakte, erg fijn! Toen we aankwamen bij de boot moesten we ongeveer een anderhalf uur wachten op de boot. De boot zou ongeveer anderhalf uur duren.  Helaas was het iets langer dan twee uur.  Want die boot tocht was het ergst van de hele reis vanaf chiang mai.  Ik hoop dat het aan het slechte weer lag, dat de zee zo wild was want het was echt een woeste zee. Ik heb echt nog nooit zoveel mensen tegelijk zien overgeven.  Ik moet zeggen dat het niet veel gescheeld had of ik had ook overgegeven.  Ik had het zakje al in mijn handen. Ik hoop zo dat het aan het weer lag, want anders zie ik er echt tegen op om weer met die boot te gaan. Helaas zou ik wel weer mert die boot moeten want er is geen andere optie.  Toen we aankwamen heeft het eigenlijk alleen maar regend. Niet echt het weer waarvoor ik kwam.  Ik hoop dat het morgen wat beter weer is. Jasper is meteen een duikcursus gaan doen, maar omdat verkouden ben kan ik daar nog niet mee beginnen.  Ik slaap nu in een hostel samen met een meisje die ik in de bus van bangkok naar hier heb leren kennen.

  • 15 November 2014 - 11:15

    Zwanny:

    Hoi Carlijn, zit bij opa en oma en zijn blij weer iets van je te horen. Je beleeft wel wat hoor. Genieten zo mee van je reis. Oma heeft last van jicht in haar voet maar word gelukkig alweer iets beter. Verder alles goed hoor! Veel liefs van ons viertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 9551

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: