Een week bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu Een week bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

Een week bali

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

27 November 2014 | Indonesië, Kuta

Hier een bericht vanuit bali. Morgen vertrek ik naar lombok. Om 6 uur s ochtends ging mijn vlucht vanuit bangkok. Dat betekende dat ik om 2 uur s nachts mede taxi naar het vliegveld moest. Toen ik ongeveer om 12 uur aan kwam op bali was ik kapot. Ik ben vanaf het vliegveld naar kuta gegaan. Kuta is een heel toeristisch Stadje. Ik vond de verkopers in bangkok al vervelend. Niet wetend dat het in kuta 10x erger is. Soms pakken ze gewoon je arm om je de shop in te krijgen. In kuta heb ik niet zoveel gedaan, Ik ben naar het strand geweest en heb veel geslapen aangezien ik moe was van de vlucht. De eerste nacht verbleef ik in een guesthouse en had ik een eigen kamer. De volgende dag ben ik naar een hostel gegaan omdat dat toch wat socialer is. Maar voor de eerste nacht was het wel fijn aangezien ik heel moe was. Ook is dit de plek op bali om uit te gaan. Dus ben ik ook twee avonden (van de drie)uit geweest, dit samen met een paar mensen die ik ontmoet had in het hostel. Het uitgaan was heel leuk. Alleen toen ik de tweede avond erachter kwam dat mijn mobiel gestolen was, ben ik naar het hostel gegaan omdat ik klaar was met het uitgaan in kuta haha. Gelukkig is mijn mobiel niet zoveel waard en zullen ze wel balen met mijn telefoon. Gelukkig had nog mijn tablet. (Als ze die zouden stelen zou ik wel kunnen janken) mijn tablet had gelukkig een wekker dus had ik mijn wekker gezet om 9 uur omdat ik om 11 uur naar ubud zou gaan en ik voor die tijd nog een mobiel wilde kopen. Toen ik na mijn ontbijt bij de receptie vroeg waar ik een nieuwe mobiel kon kopen, zat daar een Canadees meisje die wel een plek wist waar je een nieuw mobieltje kon kopen haar iphone was namelijk gestolen (het kan dus erger) maar toen zei ze dat ik daar geen tijd eer voor had als ik om 11 uur weg moest aangezien het half 11 was.ik was even vergeten dat het hier in Indonesië een uur later is en ik mijn tablet iet had aangepast (dom). Dus ik super snel inpakken. Toen ik het busje, samen met het canadese meisje, in het busje zat wist ik dat ik mijn bikini vergeten was die aan het drogen was op een rekje (bali is niet echt goed voor mij) toen we aankwamen in ubud zijn we, het canadese meisje en 2 Mexicaanse broers die ook in het busje zaten,naar een hostel gelopen. In het hostel waren ze super aardig ze hielpen me met een nieuw mobieltje vinden en belden voor mij het hostel om mijn bikini achter te houden. Die dag hebben we alleen rond gelopen in ubud. Ubud is een heel leuk kunstzinnige dorpje/stadje met allemaal rijstvelden. De tweede dag ging het canadese meisje naar lombok en heb ik samen met de 2 Mexicaanse jongens scooters gehuurd. Dit vond ik echt super eng aan gezien het super druk is op de weg.maar na een tijdje raak je eraan gewend en vond ik het best leuk. Eerst wilden we naar de beroemde rijstvelden van bali naar 3 andere rijstvelden hebben we de beroemde rijstvelden gevonden. Daarna zijn we met de scooter nnaar de vulkaan gegaan. Dat was super indrukwekkend. We raakten aan de praat en hij wilde ons laten zien hoe we dichter bij de vulkaan konden komen. Super leuk alleen was de rit naar de vulkaan toe echt scooter rijden tot the next level. Eerst echt super steil met haarspeld bochten naar beneden en daarna zand/stenige weg met allemaal kuilen. Erg fijn als ditje tweede keer scooter rijden is. Daarna zijn we nog naar een koffieplantage gegaan waar we luwak koffie hebben gehad. Luwak is een dier dat koffiebonen eet en ze weer uitpoept en dat geeft een hele lekkere smaak aan de koffie. Ikzelf vond het niks maar ja ik lust geen koffie. Daarna zijn we wat gaan eten en zijn we gaan slapen. De volgende dag hebben we niet zoveel gedaan. We zijn alleen naar het monkey forest geweest, hier lopen allemaal apen los die je ku t voeren Enzo. Het was wel grappig alleen was ik bang dat ze mijn camera gingen stelen of mij gingen bijten. Daarna hebben we niks gedaan aan gezien we om 2 uur s nachts op moesten staan omdat we een trekking op de vulkaan gingen doen om zonsopkomst te zien. We werden opgehaald met de motor. Ik zat achterop gelukkig moet er niet aan denken om s nachts te rijden. Eerst hebben we wat brood en koffie met een heleboel suiker gedronken. Toen begon de loodzware 2 uur durende tocht naar boven. De twee Mexicaanse jongens hadden een iets betere conditie en gingen wat sneller naar boven. Ik dacht dat ik 10x dood ging maar heb het uit eindelijk gehaald. Wel met super veel stops. Wat erg jammer was, was dat het bewolkt was en dus de zo'n soms achter de wolken zat. Desalniettemin was het heel mooi om te zien. Ook was het super gaaf om de krater te zien en om op sommige plekken de hitte te voelen. Om hoog was lastig omdat er ook allemaal losse keien waren, naar beneden is nog lastiger. Ik trots op mezelf ik ben maar 1 keer gevallen(gaat steeds beter) na een tijdje namen we een andere route die veel minder eng en moeilijk was. Jammer dat ik dat heen reis niet wist haha. Daarna zijn we nog naar een hot spring geweest. Wat leuk was maar niet heel bijzonder. Daarnaast kon ik niet lang in het water blijven omdat het zo warm was. Daarna gingen we weer terug naar het hostel en heb ik 6 uur lang geslapen zo moe was ik. We hebben toen nog wat gegeten en rond gelopen in ubud en heb ik mijn busreis naar kuta geregeld. Aangezien ik mijn bikini moest ophalen. En nu ben ik hier weer in het toeristische kuta. Gelukkig vertrek ik morgen naar lombok.ben benieuwd wat lombok heeft te bieden.

Kus carlijn

  • 27 November 2014 - 12:53

    Zwanny:

    lieve Carlijn,
    Fijn weer iets te horen en wat heb je een pech met al dat vallen en beroven. Maar je beleeft wel heel veel en ben stiekum wel een klein beetje jaloers op je. Ik vind je een kanjer dat je dit allemaal doet hoor. Wij hebben vandaag feest want Leonie is jarig ze is 4 jaar geworden en misschien treed ze later nog eens in jouw voetsporen, ha ha nog wel even wachten hoor.
    Dikke kus en ik laat het nog wel even lezen aan de Vlijt!!
    Dikke kus van ons xxxxx

  • 27 November 2014 - 13:15

    Paula:

    Dag Carlijn, wat weer een avonturen... vervelend dat je telefoon gejat is, maar alweer een nieuwe...en een beetje een dipje qua energie enzo.. allemaal kleine dingetjes die wat minder lopen.. maar goed dat trekt vast wel weer bij!! lijkt me bijzonder gaaf om zo'n vulkaan te zien en met zonsopkomst.. en door de rijstvelden te toeren.. super leuk dat je dat aan het doen bent.. en ook ik ben net als Zwanny een beetje jaloers ; ) Maar vooral wens ik je nog mooie avonturen toe op lombok... ik moet maar eens gaan kijken op de kaart waar het allemaal is! Heel veel plezier met alles!! liefs Paula

  • 27 November 2014 - 13:15

    Paula:

    Dag Carlijn, wat weer een avonturen... vervelend dat je telefoon gejat is, maar alweer een nieuwe...en een beetje een dipje qua energie enzo.. allemaal kleine dingetjes die wat minder lopen.. maar goed dat trekt vast wel weer bij!! lijkt me bijzonder gaaf om zo'n vulkaan te zien en met zonsopkomst.. en door de rijstvelden te toeren.. super leuk dat je dat aan het doen bent.. en ook ik ben net als Zwanny een beetje jaloers ; ) Maar vooral wens ik je nog mooie avonturen toe op lombok... ik moet maar eens gaan kijken op de kaart waar het allemaal is! Heel veel plezier met alles!! liefs Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 1213
Totaal aantal bezoekers 9559

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: