finding nemo op de gili islands - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu finding nemo op de gili islands - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

finding nemo op de gili islands

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

18 December 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

hee iedereen,
sorry voor de late update. ik ben nu weer in Bangkok, maar zal even vertellen wat ik nog allemaal gedaan heb in indonesie.

Van lombok ging ik met de slow boat naar de gili eilanden( er zijn 3). de gili eilanden zijn tropische eilandjes met azuurblauw water en witte stranden. in de slow boat zat ik met ongeveer 5 andere banckpackers, een heleboel locals en meer dan tien manden met eten. het was een hele ervaring omdat ik hiervoor met de fast boat was en daar zijn alleen maar backpackers. als je uit de slow boat stapt moet je eerst een stukje door het water om vervolgens over het strand de weg te bereiken. gelukkig zijn mijn teva sandalen waterbestendig, haha. Toen ik aankwam op gili trawagan( het grootste eiland) ging ik opzioek naar het hostel. toen ik een hostel had gevonden kwam ik bij de receptie een meisje tegen die ik op de boot had ontmoet toen ik als enige naar lombok ging. nadat ik mij gesetteld had, ging ik een beetje in het dorpje rondlopen opzoek naar eten. Je raad het nooit, in een zijstraatje kwam ik een van de mexicaanse broers tegen waarmee ik Ubud had verkend. Die avond heb ik nog een drankje gedronken en ben ik redelijk vroeg op bed gegaan. De volgende dag ben ik het hele eiland rondgelopen. Dat duurde ongeveer 2 uur. Ook heb ik toen foto's gemaakt. op al mijn foto's is het bewolkt omdat het te warm is om het eiland rond te lopen met een stralende zon. daarom zijn mijn fotos niet fantastisch haha. die avond was de laatste avond van de mexicaanse broers dus zijn we met z'n drieen uit geweest tot de moskee begon te zingen en dat was om half 5 's ochtends. de moskee gaat trouwens 5x op een dag (als het mooi klonk had ik er vrede mee maar het is echt kattengejank) de dag daarna regende het bijna de hele dag dus heb ik eigenlijk niks gedaan. de volgende dag was het echt stralend weer. dus ben ik gaan snorkelen( dat stond al heel lang op mijn programma) Echt het snorkelen was echt geweldig. ongeveer 10 meter de zee in zie je al super mooie vissen. Na ongeveer 4/5 meter kan je niet meer staan. na mijn snorkel avontuur wilde ik echt super graag gaan duiken. want als snorkelen al geweldig is, dan is duiken super geweldig haha. wat iets minder was, is dat ik ondanks mijn factor 50 toch ben verbrand (inmiddels ben ik alweer verveld haha) . De volgende dag deed ik dus een try dive waarbij ik paar basis dingen leerde en een duik ging maken. op mijn eerste duik zag ik al nemo(clown fish) schildpadden en geweldige koraalriffen. Na die geweldige duik heb ik besloten om mijn openwater certificaat te halen. dat betekende nog 3 duiken en wat een zwembadduik voor een paar andere vaardigheden.het duiken was echt super. Ik heb super grote schildpadden gezien, octopussen, zeesterren, lion fish en een heleboel andere mooie vissen. ik had echt het gevoel alsof ik in een andere wereld was of in de film finding nemo, haha. na het behalen van mijn open water ben ik naar gili air gegaan. dit is een kleiner eiland ongeveer 40 minuten varen vanaf gili trawagan. gili air is een wat relaxter eiland en heeft wat mooiere stranden. Ik heb op gili air het eiland rondgelopen en op het strand gelegen. Na twee dagen ben ik weer naar bali gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9555

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: