3 weken vietnam!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu 3 weken vietnam!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

3 weken vietnam!!

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

08 Februari 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Weer een update. Ik schrijf dit nu liggend in een hangmat met uitzicht op een azuurblauwe  zee. Zwaar leven. Mijn laatste update was van hanoi. Ik ben best lang in hanoi gebleven, hoe langer ik er bleef Hoe meer ik het ging waarderen. Ik heb een paar  toers gedaan  zo ben ik naar h et beroemde halong bay geweest(rotspartijen in de zee)   en naar nihm binh, een rivier met rotsen en rijstvelden( alleen nu geoogst :( ) halong bay was zonder regen maar bij nihm binh heeft het de hele dag geregend waardoor ik het wat minder kon waarderen. Ook wilde ik naar sapa , het noorden van vietnam, alleen had ik net het geluk dat het daar voor het eerst in het jaar aan het sneeuwen was. Daar zou ik niet genoeg hebben aan mijn nieuwe natuurlijk echte voor 20 euro kostende north face jas en die ene jeans die ik had mee genomen uit Nederland. In hanoi heb ik redelijk veel gezien zoals musea eneen gevangenis Na hanoi ging ik samen met een meisje met de nachtbus naar hue. We wisten beide nog niet of daar zouden blijven of niet. In hue hebben we de capital city gezien en zijn we een nacht gebleven.  De volgende de dag zouden we naar het bekende hoi an gaan. Bijna elke reiziger heeft het, als ze het over vietnam hebben, over hoi an. Dus ik was heel benieuwd. We verbleven in een homestay  met een hele leuke eigenaresse. De volgende dag zou het meisje waarmee ik reisde terug naar Spanje gaan omdat haar oma op sterven lag.  Hoi an staat bekend om de vele kleermakers.  Dus ik kon natuurlijk hoi an niet verlaten zonder wat nieuwe kleren. Zo heb ik een mooie jurk, 2 blouses en 2 broeken laten maken. Die twee broeken heb ik later ook weer nodig in nieuw zeeland en voor 25 euro ook nog goedkoper. Ook ben ik naar my son  geweest dat zijn  oude ruïnes. En heb ik hoi an verkend. Echt een super leuk en gezellig stadje. Daarnaast ben ik ook voor h et eerst naar een karaoke plek geweest. In vietnam zijn ze er gek op. Overal zie je karaoke, ze doen het zelfs alleen in de woonkamer oh ja de hele buurt mag het horen haha. Na hoi an ben ik via de nachtbus naar natrang  gegaan. De wegen in vietnam zijn echt super slecht. Soms zie je wel dat ze er mee bezig zijn. Ik heb Door de slecht weg( overal zitten gaten) niet kunnen slapen. Kapot kwam ik aan in natrang  waar ik ander half uur moest wacht op de bus naar dalat. Eenmaal in dalat aangekomen  ging ik opzoek naar een hostel die ik op Internet had gevonden. Aangekomen in de straat kon ik het niet vinden  ( bleek later in een zijweggetje van die straat). Aangezien ik verschillende kanten werd opgestuurd Door locals ging ik hotel binnen en ben daar maar gebleven voor 10 dollar. Waarna ik meteen in slaap viel. Ik ben een beetje gaan rondlopen in dalat, maar dat was niet heel bijzonder . De volgende dag ging ik naar mui ne. Een dorpje aan de zee met hele hoge duinen. De weg naar mui ne was ook interessant. Die ging Door de bergen  met soms een hele goede weg, soms een zandweg en soms een weg met gaten  en dat wisselde elkaar heel snel af. Heel apart. Tijdens die rit zag je de beroemde vietnamese koffie en allemaal plattelands dorpjes. In mui ne ben ik twee dagen gebleven. Heb daar de rode en witte zandduinen  gezien  ( net een woestijn) daar leerde ik ook een Israëlisch meisje kennen die net uit het leger kwam, heel bijzonder  aangezien het op tv altijd zo ver weg lijkt. Na mui ne ben ik naar ho chi minh gegaan oftewel saigon. Als je ho chi minh zegt verbeteren ze het in saigon.  Saigon was best heftig  aan gezien het daar heel druk is met scooters maar ook qua geschiedenis. Ik ben naar het war museum geweest. Daar kan je alles lezen over wat de Amerikanen vietnam hebben aangedaan. Nadat je uit het museum  komt kijk je beter rond en zie je inderdaad gehandicapte kindjes  en mensen zonder ledematen. Ik wil binnenkort wat meer over lezen aangezien ik nu alleen de vietnamese kant heb gezien. De dag daarna ben ik naar de cu chi tunnels geweest. Dat zijn tunnels die de vietnamesen gebruikten om tegen de Amerikanen te vechten. Volgens mij hadden ze meer dan 100 km aan tunnels en hadden er woningen en kleine ziekenhuizen in gemaakt. Ik heb ook een klein stukje in het gangen stelsel gelopen en dat was super krap. En dat was de tunnel aangepast voor westerse mensen. Dus in het echt waren ze nog smaller. Na saigon ben ik naar de mekong delta gegaan met een toer. De eerste dag was vreselijk, ze lieten alleen maar dingen zien om iets te verkopen. De tweede dag en derde dag waren wel heel leuk.  Toen zag je echt de omgeving. Mensen wonen daar in Veel in kleine golfplaten  huisjes. Ook zag je mensen kleren wassen in de rivier. The old way to do it haha . De derde dag ging ik met de boot naar phnom pheng, cambodja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 9553

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: