Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

08 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ik ben nu ongeveer 5 dagen in Cambodja. Ik heb de eerste dag de killing fields gezien. Zo heftig! Zo kan je nog steeds botten in de grond zien en stukken kleding. Raar dat iedereen die rond de 40/50 is een overlevende van de genocide  is. En raar dat de rode khmer erkend werd en een zetel had in de vn.  Ik ben blij dat ik dit in het begin  heb gezien want  in vietnam  begreep ik de geschiedenis pas aan het einde, maar nu aan het begin. Ik kon die dag ook nog naar het museum over de genocide maar dat werd mij iets teveel van het goede.  Een ding per dag is wel genoeg. De volgende dag ben ik naar het paleis geweest  en heb wilde ik naar het museum  alleen was ik iets te laat en anders kon ik mijn bus niet meer halen om naar kampot  te gaan. In kampot was het heel relaxed Bij een rivier. Ik heb  twee dagen een scooter gehuurd en heb twee nationale parken gezien.het blijkt wel als je genoeg geld hebt kun je hier alles aangezien ze aan het bouwen zijn in het nationale park en er een mega groot casino staat. Ook ben ik naar een dorpje vlakbij kampot gereden  genaamd kep. Kep staat bekend om krab en dat heb ik natuurlijk geprobeerd, echt super lekker. Alleen wel veel werk voor weinig vlees. Daarna ben ik naar koh rong gegaan. Dat tropische eiland  waar ik het over had. Ik ga daar nog een paar dagen genieten. Op dit eiland is alles op het strand. Voor de rest is het alleen maar bos. Je hebt op dit eiland van 7 tot 10 uur s avonds sttoom en wij zitten in een van de weinige accommodaties met wifi! na koh rong ga ik naar siem reap en bianca eindelijk weer zien!!!zoveel zin in

Ik plaats dit een paar dagen later want de wifi was niet goed genoeg en mijn batterij (opladen bij de receptie ) om het daar te uploaden. Ik wilde op koh rong ook nog naar een ander strand, long beach. Maar ik voelde me de laatste dag niet lekker en heb tot 3 uur in mijn bed gelegen want op 4 uur zou ik de boot pakken naar sanoukville om met de nachtbus naar siem reap te gaan. De boot was niet echt een pretje aangezien ik me al misselijk voelde. Laat ik zeggen dat ik net op tijd was om een zakje te pakken. Nu voel ik me een stuk beter en bianca is eindelijk hier yeaahh! !

• 08 Februari 2015 - 10:31

Zwanny:

oh wat zullen jullie genieten samen. Lekker kletsen over van alles en nogwat!!
    Fijn dat we weer iets van je hebben gelezen en dat je het zo leuk hebt. Hier in Bedum was het gisteren super gezellig zelfs je Pa en Ma stonden langs het parcours. Geweldig las net dat er al €44.000.00 binnen is. Dus meiden ook hier maken we er wat van. Nog veel plezier op jullie ontdekkingsreis en dikke knuffels van Henk en Zwanny!!

• 08 Februari 2015 - 15:57

Jannet:

Hoi Carlijn, mooi al die verhalen en natuurlijk leuk om je zus weer te zien. Veel plezier samen!
    Groetjes uit Warffum