Australie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu Australie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

Australie!

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

14 Maart 2015 | Australië, Cairns

Het is de hoogste tijd voor weer een update! Ik heb er nu ook wel de tijd voor want mijn duiktrip is al twee dagen uitgesteld aangezien er een cycloon is in het noorden! en net nu ik die zin schreef hoorde ik mijn naam en wat blijkt morgen gaat ook niet door! echt super balen, heel misschien kan ik nog op een andere trip dus fingers crossed!! Ik heb mijn hele reis al last van het weer, maar heb tot nu toe geluk gehad in australie, tot nu toe dan......

maar laat ik verder gaan waar ik gebleven was. CAMBODJA! I love cambodja!! eerst kwam ik aan in siem reap wat best wel een leuk stadje is. de volgende dag was het dan zover, Bianca ophalen! ik was zo blij om haar te zien en deze ervaring met haar te delen. Wat ik wel grappig vond was dat Bianca haar ogen uit keek omdat het zo anders is dan Nederland en voor mij het al heel normaal was. Na bij gekletst te hebben, hebben we siem reap verkend en we zijn natuurlijk naar het beroemde angkor watt en alle andere complexen geweest in een tuktuk. Na angkor en de rest hadden we genoeg van tempels(ieder geval ik) en besloten we om een nacht door te brengen in Battabang. Ook al is het de derde stad van Cambodja je kon merken dat ze niet echt gewend waren aan toeristen ( ze keken ons soms een beetje na, vooral bianca natuulijk want die is wat witter dan dat ik ben, nee hoor grapje) In battabang hebben we de bamboo trein gedaan. Toch besloten we om terug te gaan naar Siem reap om daar onze laatste avond samen door te brengen. Siem reap is toch iets bruisender. na 7 leuke en gezellige dagen samen was het tijd om naar Bangkok te gaan om zo naar Australie te kunnen vliegen.
Azie was echt super leuk. wat ik zo leuk vind is dat het zo anders is dan europa en australie en ze zijn heel aardig vooral in Cambodja en Vietnam. al hebben ze mij wel een paar keer zonder dat ze het volgens mij door hadden beledigt, maar ja

wat trouwens wel grappig was dat ik in het vliegtuig naast een kindje zat. Die volgens mij nog nooit eerder een blank persoon had gezien. Hij zat mij soms aan te kijken haha.


YEAAAAH er is een andere trip naar het great barrier reaf die wel morgen gaat!! dus gelukkig kan ik nog wel duiken en snorkelen. Maar eerst de aankomst in Sydney. Je zou denken dat is natuurlijk allemaal veel beter geregeld dan in Azie. Niets is minder waar. Ik kwam aan en moest opzoek naar iemand in een geel jasje. Beetje jammer dat bijna iedereen die op het vliegveld werkt een geel jasje aan heeft. nadat ik gebeld had met mijn hostel moest ik met een sprint naar een shuttle busje lopen om mee te kunnen. oh ja nog iets het schijnt dat wifi is uitgevonden in australie wat blijkbaar betekend dat je of moet betalen voor internet of het is er niet. Ik denk zelfs dat meer restaurants in Thailand wifi dan in australie. dat verwacht je niet van zo'n ontwikkeld land. (trouwens in dit hostel is er wel gratis wifi, 2de hostel in aus). Maar Sydney... ik vind het echt een hele leuke stad. Groot maar heel erg relaxed. In het hostel in Sydney echt super veel nederlanders. Zo was er een nederlands meisje in mijn dorm room en bij de city tour heb ik ook nog twee nederlanders ontmoet. Ik heb natuurlijk het opera house en de harbour bridge gezien. Met die twee nederlandse meisjes ben ik nog naar manly beach geweest. een strand 20 minuutjes met de boot( en het was op zondag en dan is al het openbaar vervoer 2,50) en hebben we twee keer vuurwerk gezien en een parade voor het chinees nieuwjaar. Na sydney ben ik door gegaan naar byron bay, een surfers dorpje. Na daar een nacht te zijn geweest ben ik door gegaan naar Noosa, weer een dorpje met mooie stranden en natuur. Na Noosa ben ik naar Fraser Island geweest. Fraser is het grootste zandeiland van de wereld. Echt een super leuke tour. Je rijdt met een 4x4 auto naar allemaal meertjes en mooie plekken op het eiland. Ik heb niet gereden want ik was nog niet oud genoeg :(. Op het eiland zelf leven ook een heleboel dieren. Zo mag je nooit alleen lopen want dan kunnen dingo's (wilde honden) je aanvallen. Ook bleek vlakbij ons kamp een bruine slang( dat hoorde ik pas toen ik terug was van fraser, gelukkig) en hele echt hele grote vliegen die heel gemeen prikken. Ook waren wij een van de eerste tour groepen met een wc, en nee er was geen douche dus lekker stinken met z'n allen. ook sliepen we in tentjes met een yogamatje en een slaapzak en zonder kussen. moet zeggen dat ik een keer een nog harder bed heb gehad in Thailand dus dat was weer een meevaller haha. Na fraser ging ik met de nachtbus naar airlie beach om zo met de boot naar de whitsundays te gaan. Helaas was deze tour iets minder. Er was wel een wandeling die super mooi was met uitzicht over de whitsundays. maar kort samengevat een leer voor de volgende keer...... Na airlie ging ik naar townsville om zo met de boot naar Magnetic island te gaan. Magnetic island was echt geweldig. Ik weet niet of jullie de foto's hebben gezien, maar ik (doodsbang voor slangen) heb een slang beet gehouden. op Magnetic island heb je een soort opvang met allemaal dieren. Eerst vertelde de ranger allemaal informatie over allemaal dieren in australie en wat geschiedenis van australie( en volgens hem had abel tasman niet australie ontdekt maar een dirk ofzo iets ook uit nederland). De Ranger zag dat ik heel erg bang was voor slangen. Dus probeerde hij mij over te halen: zo mocht ik als enige de baby koala vasthouden als ik de slang om mijn nek deed. Alles voor een baby koala dus met tranen in mijn ogen heb ik de slang beet gehouden! :) na de opvang heb ik samen met een meisje de fourth walk gedaan. Een wandeltocht naar commandoposten boven op een berg, heel erg mooi! en nu ben ik hier in Cairns. waar ik bijna niks heb gedaan omdat mijn duik elke keer wordt gecancelled. Maar nu is er toch een boot die morgen gaat!!yeaaahh. ik kan waarschijnlijk wel maar 1 duik doen vanwege het feit dat ik maandag vlieg en daarna rust moet houden qua hoogtes. dus maandag vlieg ik naar Sydney en dan vlieg ik de 18de naar Nieuw Zeeland. dus I'll be back in 5 weken. Gaat echt super snel! en ik hoor net dat ik heel erg geluk heb want de cycloon gaat wanneer ik richting nieuw zeeland ga naar nieuw zeeland. lucky me... haha

dit was mijn update, nog eventjes en jullie zien mij meer ( waarschijnlijk iets minder bruin dan dat ik nu ben) weer in NL

Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9570

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: