kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

10 Januari 2015 | Vietnam, Hanoi

Oke ik ben niet echt goed in het bijhouden, maar hier komt mijn deel van Thailand en mijn eerste indrukken van vietnam!

Na een paar dagen bangkok waar ik niet zoveel bijzonders heb gedaan behalve een deel van mijn visum regelen voor vietnam, ben ik naar krabi gegaan. Na de nachttrein moesten we wachten vlakbij het station. Bijna iedereen die daar aan het wachten was ging ergens anders heen. Maar door wat onduidelijkheid kwam ik aan de praat met 2 mensen. Katrijn uit België(de Vlaamse kant) en Grant uit Engeland. Toen eindelijk na 3 verschillende busjes aankwamen in krabi ging ik naar mijn hostel. Ik had al een hostel geboekt en Katrijn en Grant gingen naar een ander hostel omdat die van mij vol zat. En wat goed hostel! Voor thailand hele zachte bedden en de douche was geweldig. Grappig is dat je als backpacker sommige dingen gaat waarderen zoals een goede straal zodat je je shampoo er snel uit kan wassen en warm water. Die avond hebben we nog wat gedronken en zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan. De volgende dag gingen Katrijn en Grant naar koh phi phi maar omdat ik al geboekt had en de volgende dag pas terecht kon moest ik nog een dagje in krabi blijven. Ik had hele leuke plannen voor krabi, helaas regende het dus heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan.
De volgende dag ging ik richting koh phi phi. En weer was het een beetje regenachtig. Eenmaal op phi phi aangekomen ging ik naar mijn hostel die ik geboekt had via Internet, wat bleek het zat super dichtbij de kroegen. Dat betekende dat je tot 2 uur s nachts muziek hoort. Gelukkig ben ik erachter gekomen dat ik zelfs met harde muziek snel inslaap kan komen dus In principe maakt het dus niet zo uit haha. Die avond ben ik wat met Grant en Katrijn gaan drinken. Na een paar drankjes kwamen we aan de praat met andere mensen waaronder een Oostenrijkse broer en zus, met hun zijn we ook veel om gegaan. Na een leuke avond heb ik de volgende dag niet zoveel gedaan(alleen bij het zwembad gelegen) en natuurlijk gingen we de volgende dag weer opstap aangezien het kerstavond was en aangezien 95% ongeveer Brits was was er groot feest. Na weer een leuke avond met bier en buckets kwam weer een dag waar ik niet zoveel heb gedaan behalve skypen en eten haha. Omdat ik toch wat wilde zien van het eiland heb ik het de volgende nacht wat rustiger aangedaan. Tweede kerstdag werd ik dus fris en fruitig wakker om als plan naar h et strand te gaan. Ik en Katrijn gingen niet naar de dichtstbijzijnde strand maar naar een strand die een half uurtje lopen was, je moest Door een soort bos en over een berg. Eenmaal bezweet aangekomen leek het nog mooi weer alleen na 5 minuten keken we naar rechts en daar was de lucht heel donker dus na nog geen 10 minuten aangekomen begon het keihard te regenen. Beetje jammer. Na een uurtje was het weer droog maar het plezier was eraf dus gingen we met de boot terug naar het dorpje ( 5 minuten).De volgende dag was het zover,de eerste duiken na mijn duik brevet echt super spannend. We gingen met een grote boot( in gili was het een super klein bootje) het was echt super leuk en tussen de 2 duiken in gingen we wat eten op de boot met uitzicht op maya beach. Het beroemde strand waar de film the beach is opgenomen met Leonardo Di caprio. Tijdens het duiken hadden we een nemo een heleboel puff vissen en een schildpad gespot (ik zag hem als eerste! ! Haha) het was heel erg leuk alleen niet zo goed als in de gili eilanden en helaas hebben we geen haaien ( geen gevaarlijke) gezien.
Nog een Hele dag op phi phi dus dat betekende nog wat sightseeing. Daarom had ik met twee meisjes uit mijn hostel een longtail boot gehuurd. Omdat maya beach heel toeristisch is zijn we super vroeg (7 uur) naar maya beach gegaan, er waren wel wat toeristen maar niet zoveel zodat ik wel oude foto kon zonder iemand anders erop, we waren dus niet helemaal alleen. Na maya beach hebben we nog een grot gezien en monkey beach een strand met aapjes. Nadat ik terug kwam ben is weer gaan slapen aangezien ik wel vroeg op bed ging alleen ik kon niet slapen aan gezien de hostel eigenaar het een goed idee vond om om een metalen stapelbed in elkaar te zetten omdat er die nacht nog een paar mensen kwamen. De volgende dag ging ik alweer naar koh phangan. Helaas voelde ik me niet zo lekker dus de reis was niet zo fijn. Ik ben in koh phangan vroeg op Bed gegaan en heb toch goed geslapen op de keiharde bedden. Serieus de bedden waren net zo hard als de grond. Ik heb al veel harde bedden gehad maar dit sloeg echt alles. De volgende dag ben ik beetje gaan rondlopen en ben ik naar het strand gegaan. Ik Ben al een keer eerder op koh phangan geweest en daar was het mooier ma a r dit was de party place. Na twee rustige dagen en nachten was het dan oud en nieuw. Na wat creativiteit met verf was ik klaar om uit te gaan. Ik ging samen met 5 andere mensen (waaronder twee Nederlanders Rik en milou ) naar het strand, de plek waar iedereen heen gaat ( er waren meer dan 30.000 mensen ) een minpuntje er werd niet afgeteld dus opeens was er vuurwerk. Maar het was echt super gezellig wat wel een beetje jammer was dat ik iedereen was kwijt geraakt maar ik heb gewoon met andere onbekende mensen gefeest,gewoon omdat het kan. Na een nutteloze 1 januari heb ik 2 januari samen met Rik en milou en Cristian een Canadees. En toen zijn strand gereden waar ik de eerste keer verbleef op koh phangan. Op 3 januari ging ik weer terug naar bangkok. In bangkok heb ik mijzelf getrakteerd op een verlaat kerst cadeau namelijk een gopro, een camera die onderwater kan. En na 2 nachten bangkok vertrok ik naar Vietnam!!!:) ik was zo blij om weg te gaan. De eilanden waren leuk maar na 2,5 week had ik het wel een beetje gehad en was ik toe aan iets anders/ cultureels.

Vietnam
Ik ben niet zo goed in aan mijn planning houden. Voor nieuwjaar zou ik in phuket zijn, heb ik veranderd aangezien ik in koh phangan was. En vietnam had laos moeten zijn. Alleen hoorde ik zoveel mensen zo positief over vietnam dat ik daar wel heen moest. Dus laos staat niet meer op de planning . Wow vietnam wat anders! Ten eerste ik kwam aan moest ik super lang wachten op mijn visa ( ook Door mijzelf aangezien ik 3x in de verkeerde rij stond ) en toen ik buiten kwam was het best frisjes. Dat had ik niet verwacht ik dacht heel Zuid Oost Azië is warm( grote vergissing ) ik vloog naar hanoi en ga dan naar beneden naar ho chi min om zo naar cambodja te gaan. Ik had geregeld dat ik werd opgehaald van het vliegveld, erg fijn. Eenmaal in de auto maakte ik kennis met de vietnamese rijstijl, en ik zeggen ik ben elke keer blij dat ik levend uit de auto stap. Omdat het ongeveer nog 45 minuten rijden is naar hanoi zie je nog een wat akkerbouw wat omgeploegd wordt met een os. Dat had ik nog niet gezien. Eenmaal aangekomen in het hostel dat super deluxe is ben ik even gaan slapen ( mijn v lucht was om 7 uurs ochtends ) en heb ik de buurt een beetje bekeken. De volgende dag ben ik hanoi In gegaan en heb de belangrijkste dingen gezien. Wat ook heel raar was, was dat ik met een gezin op de foto moest en daarna was ik was ik weer wat foto's aan het maken en toen kwam een vrouw van die familie naar me toe en maakte een selfie met mij ( zonder te vragen) heel ongemakkelijk haha. Hanoi is niet echt heel bijzonder en super chaotisch.je moet hier de weg oversteken zolang je blijft lopen ontwijken de scooters jou, ik doe soms nog steeds een schiet gebedje en ben heel blij als ik heel huids de overkant heb gehaald. Ho Chi min schijnt nog erger te zijn, ik hou mijnhartvast. De volgende dag ben ik naar halong bay geweest,dat zijn rotsen in de zee en staan op de unesco erfgoedlijst. Heel erg mooi maar super koud. Ik had het nog steeds koud met een hemd, t shirt, vestje en sweater. Ja het is hier dan ook maar 14 graden. En vandaag heb ikweer een beetje rond gelopen in hanoi en morgen ga ik weer een toer doen. Heb wel even een jas gekocht anders is het veel te koud. Ik wilde namelijk eerst ook naar helemaal het noorden alleen daar is het nog kouder en regent het de hele dag. En daar is ook voor het eerst dit jaar sneeuw gevallen, tja daar ben ik niet voor gekomen.

in vietnam is heel anders als de andere landen waar ik ben geweest. Ten eerste het verkeer ( weer rechtshandig yeah, was wel weer wennen) chaotisch iedereen toetert als die inhaalt of er langs wil dus als je op straat loopt hoor je alleen maar getoeter. En je loopt op de straat want de stoep is de parkeerplaats voor de scooters. De snelweg is een hele hobbelige weg soms vlieg je gewoon de lucht in zo hoog zijn de hobbels en inhalen doe je zowel links als rechts of via de vluchtstrook.
Hier waar het hostel is heeft elke straat iets wat ze verkopen.zo is er een straat met sjaaltjes, een straat met toiletartikelen en ga zo maar Door. En daarnaast kennen ze ook niet echt het begrip supermarkt. In Thailand had je op elke hoek een 7/11 dat is een supermarkt die eigenlijk alleen snacks verkoopt, kennen ze hier niet. Erg lastig als je opzoek bent naar water. Mensen zijn hier niet zo groot maar ik had niet verwacht dat ze op kinderstoelen zitten en soms zijn de krukjes net ietsjes hoger dan mijn enkel en ja zo eten ze. En volgens mij werken alleen de vrouwen want ik zie heel veel café s gevuld met alleen mannen. En wat ook grappig is dat mensen naar de kapper gaan die gewoon op straat staat. Kortom een hele nieuwe ervaring!

Waarschijnlijk staan er een heleboel niet lopende zinnen in maar ik ben een beetje moe en heb geen zin om alles terug te lezen, sorry

Kus

  • 10 Januari 2015 - 15:14

    Hilda:

    Wat maak je een prachtige dingen mee en ontmoet je veel mensen . Zagen dat je de nederlandse boerenkool met rookworst mist maar dat eten we hier in April natuurlijk ook niet . Maar gelukkig hebben we de zondagse bloemkool van good old daddy Oosterloo wat zul je dat waarderen. Er zijn al heel wat weken om en je vriendin mist je enorm maar geniet natuurlijk van je verhalen en belevenissen . Misschien ooit nog eens samen een reis maken zou leuk zijn . Heel veel plezier verder en pas goed op jezelf xxxx

  • 10 Januari 2015 - 22:16

    Zwanny:

    lieve Carlijn,

    We zijn blij weer eens iets van jou te horen en allereerst nog de allerbeste wensen voor jou in het komende jaar.
    Dat je het naar je zin hebt is natuurlijk prachtig al die indrukken en de mooie plekjes die je bezoekt, geweldig. We reizen gewoon een beetje met je mee. Het is hier momenteel stormachtig en nat. Verder alles naar wens en heel veel liefs van,
    Henk en Zwanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 9571

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: