loi kratong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu loi kratong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

loi kratong

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

08 November 2014 | Thailand, Bangkok

hello,

woensdag begon het festival loi kratong. wat erg jammer was, was dat het de hele dag regende. Dit is best wel een beetje tegenstrijdig omdat ze onder andere vieren dat het regenseizoen is afgelopen. Daarnaast zeggen ze ook sorry tegen de god van de rivier omdat ze die zoveel gebruiken.

woensdag heb ik doordat het regende niet zoveel gezien. Gelukkig was het grootste feest niet op woensdag maar op donderdag. Donderdagochtend heb ik weer lekker rustig aangedaan en heb ik nog een tempel gezien in Chiang mai. Die middag had mijn hostel een soort van workshop om een kratong te maken (dat is een soort van bootje met bloemen. wierrook, bananenblad en een kaarsje) georganiseerd. Dit was echt super leuk en de thaise mensen lieten zien hoe we dat moesten doen. Om 6 uur wordt het ongeveer donker in Chiang mai en dan begint het festival echt. Het hostel zelf had ook van de lantarentjes gekocht en wij mochten die, boven op het dakterras, loslaten. Echt super leuk! ik had dus de goede keuze gemaakt qua hostel aangezien ze zoveel organiseerden, haha. die avond zijn we de stad in geweest vooral bij de rivier want daar kon je je bootje(kratong) het water in laten en daar werden ook de meeste latarens losgelaten. Het was echt super druk, maar wel super gezellig. En we zijn nadat we onze kratong op het water hadden gelegd wat gaan drinken in wat barretjes.
De volgende dag heb ik niet super veel gedaan. Ik heb mijn tas ingepakt en mij klaar gemaakt voor mijn fantastische nachtbusreis (dit is sarcastisch) naar bangkok. we werden om half 8 's avonds opgehaald voor de bus van 9 uur en zouden dan ongeveer om 7 uur aankomen.

maar dat schrijf ik later, haha cliffhanger.
De foto's doe ik ook later want ik zit in een internet cafe in bangkok te wachten op de nachtbus voor koh tao. Ik wilde in koh tao meteen gaan duiken, maar dat ga ik later doen aangezien ik verkouden ben. dus ik moet nog even kijken hoe ik mijn planning aanpas.

kus carlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 9578

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: