Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlijn Oosterloo - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

18 December 2014 | Indonesië, Ubud

vanuit de gili eilanden ben ik weer naar Ubud(bali) gegaan. Ik vond het de vorige keer een leuk dorpje. Ik kwam die dag rond 6 uur aan, ben wat gaan eten en ben daarna wat gaan drinken in het hostel. ik was met wat mensen aan het praten toen ik opeens mijn naam hoorde. Wat bleek Jasper, de jongen waarmee ik in thailand van bangkok naar chiang mai ben gereisd en van chiang mai naar koh tao, in het zelfde hostel zat. Ik wist wel dat hij ook naar indonesie ging, maar dat we op dezelfde tijd op bali waren wist ik niet laat staan hetzelfde dorpje en laat staan hetzelde hostel en ook nog dezelfde dormroom. de volgende dag hebben jasper en ik een scooter gehuurd en zijn we naar de rijstvelden geweest, holy spring temple en de vulkaan. dit keer een ander punt van de vilkaan dan dat ik al gezien had. het is wel als je naar de vulkaan rijdt dan moet je geld betalen. Op elke weg moet je een ander bedrag betalen ook al zeggen ze dat het overal hetzelfde is. Toevallig hadden wij een weg die gratis was, maar daar hadden we wel voor omgereden. ook zijn we naar een koffie plantage geweest. ik was daar al geweest maar het is geen straf om die koffie en thee te proberen. ( en ja ik vind koffie steeds lekkerder worden). de volgende dag heb ik vooral praktische zaken geregeld zoals mijn verblijf tijdens kerst en oud en nieuw in thailand. De derde dag ben ik alleen ( jasper ging weer verder naar een ander dorpje) op de scooter naar twee watervallen geweest. dat was ongeveer 2 en half uur heen en 2 en een half uur terug. erg lang maar ik vind scooter rijden echt leuk en zo zie je ook veel van de natuur op bali. de volgende dag ben ik naar kuta gegaan( ja de stad waar mijn mobiel gestolen was) en heb daar 2 dagen gerelaxt in een goedkope, maar mooie hotel met zwembad . daarnaast heb ik nog wat geshopt aangezien ik teveel gepind had en mijn geld op moest maken(hele zware taak, haha) en nu ben ik weer in Bangkok om vervolgens naar het zuiden te gaan om daar kerst en oud en nieuw te vieren. Ik heb echt totaal niet het gevoel dat het bijna kerst is. ik zie wel kerstversiering maar met 30 graden is dat nogal raar.

Indonesie was echt super leuk. ik heb hele mooie dingen gezien. Het was ook interessant om de verschillende culturen te zien (bali hindoe en lombok en gili moslim) daarnaast zag soms ook nog wat nederlandse sporen. zo heb ik op een paar plekken gezien dat je een broodje kroket kon eten en bitterballen kon bestellen. Ik heb natuurlijk ook een broodje kroket gehad en dat was op gili trawagan, niet zo lekker als in Nederland maar wel goed genoeg. Ook had je in de winkel verkade koekjes en friesche vlag chocolademelk. En wat helemaal geweldig was, was dat ze bij de starbucks stroofwafels hadden, die kon ik ook echt niet laten liggen. super lekker. Wat ik minder leuk vond aan indonesie is dat ze geld willen verdienen aan je. en oke dat is heel logisch, maar ze proberen je eerst af te zetten ( en als je niet afdingt of niet rond kijkt dan betaal je zo de hoofdprijs) Zo betaalt de een voor een toer 20 euro en kan iemand in dezelfde groep 60 euro hebben betaald. en als je met locale mensen praat zit daar vaak wat achter. maar ik heb gelukkig ook aardige en leuke locals leren kennen die mij wel geholpen hebben zoals met mijn telefoon. het is dus niet alleen maar negatief. maar ze waren wel wat meer uit op winst als ik dat vergelijk met thailand.

nu ben ik weer in bangkok en heb mijn plannen gewijzigd. zo ga ik niet meer naar loas maar ga ik naar vietnam. Ik heb namelijk een heleboel mensen gesproken die zeiden dat vietnam het mooiste land was waar ze waren geweest, dus dat moet ik natuurlijk zien haha.

  • 18 December 2014 - 23:47

    Zwanny:

    Lieve Carlijn, blij weer eens iets van je te horen. Wat een prachtige verhalen we smullen er van. Leuk dat je ook weer mensen tegen komt die je al eerder hebt ontmoet. Hier is het snert weer. Vanavond een kerstwandeling gehad met Leonie en Nicole en als maar regen. Verder mag je wel een beetje zonneschijn onze kant op sturen. Veel plezier daar en alvast en fijne Kerst gewenst! Veel liefs van Henk en Zwanny

  • 19 December 2014 - 19:46

    Opa En Oma Oosterloo:

    Opa en oma hebben heimwee naar jou, we denken iedere dag aan jou. Maar we vinden het heel mooi dat je het naar je zin hebt. We zijn blij wat van je te horen.
    We wensen je nog heel veel plezier tijdens je reis.

    Een dikke kus van opa en oma

  • 26 December 2014 - 09:35

    Paula:

    Ha lieve Carlijn, ik ben benieuwd hoe je de feestdagen gaat beleven! Wij gaan zo kerst vieren in Diever, zonder jou helaas... maar je bent super dingen aan het doen en beleven!! Ik wens je hele mooie sprankelende feestdagen toe!! veel liefs Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2015

nieuw zeeland! mijn laatste verslag

14 Maart 2015

Australie!

08 Februari 2015

Cambodja

08 Februari 2015

3 weken vietnam!!

10 Januari 2015

kerst en oud en nieuw in Thailand en vietnam!
Carlijn

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9574

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: